top of page
חיפוש

איך להתגבר על חרדה חברתית

גברים רבים מתמודדים עם חרדה חברתית בחיי היום יום שלהם.

 

אחד מהאתגרים הגדולים של אותם גברים זה שבעצם הם לא יודעים איך לתקשר עם אנשים סביבם, לא יודעים מה זו דינמיקה חברתית, איך להשתלב בשיחות, מה לומר ואיך להתמודד עם זה.

 

בבלוג של היום אנחנו רוצים לגעת בנושא הרגיש הזה כדי לעזור לך להתמודד עם זה. בין אם אתה חווה חרדה חברתית בחיים שלך או בין אם זה שאתה סתם בחור ביישן שרוצה להתגבר על זה ולהפוך להיות גבר שעומד על שלו, שהוא כריזמטי ושאנשים מקשיבים לו.


אחרי שתקרא את הבלוג הזה אתה הולך לדעת איך להתמודד עם חרדה חברתית בחיים שלך, ומה הם הדברים שכדאי לך לעשות צעד אחרי צעד.

 

אבל לפני שנתחיל, בואו נדבר בכלל על מה זה חרדה חברתית ואיך תדע לזהות אם גם אתה סובל ממנה –

 

לגבר שסובל מחרדה חברתית אין הרבה חברים. זאת אומרת, הוא מרגיש מפוחד והוא מתקשה לתקשר עם אנשים (ובמיוחד במיוחד עם נשים). הוא לא מבין מה צריך לעשות כדי לגרום לבחורות להימשך אליו, או בכלל, כדי להיות הגבר המגניב הזה שכולם רוצים לבלות בסביבתו.

הוא תמיד מרגיש מחוץ לעניינים, מרגיש אאוט-סיידר בצורה כזאת או אחרת.

בסביבת אנשים הוא מרגיש את הלחץ הזה של "וואו, אני אשכרה צריך להגיד משהו. מה אני אומר? מה אני עושה??", וזה אפילו מתגבר כשהוא רוצה לגשת לבחורה.

 

וחשוב שתדע שהרבה אנשים חווים את זה. במיוחד שאנחנו פאקינג בעולם שבו אנשים מתקשרים עם אנשים דרך מסכים. הם לא עושים את זה פנים מול פנים, אז זה נהיה הרבה יותר קשה.

 

ויש אמונה כזאת שגבר שהוא מוצלח עם נשים, גבר שהוא מקובל, גבר שהוא חברותי - זה פשוט משהו שהוא גנטי. זה לא משהו שהוא נרכש. והאמת שזה לגמרי לא נכון. כמו כל דבר, להצליח עם נשים זו יכולת שהיא נרכשת. ומבינים את זה בוודאות רק אחרי שעושים עבודה עצמית ומתגברים על הקשיים.

 



אתה חייב להבין שהנושא הזה של היכרויות, של לצאת החוצה ולהכיר נשים, הוא מאוד מאוד משתלב עם העניין החברתי היומיומי. וכשתעבוד על זה, זה גם ישפיע בדרך שבה אתה מתקשר.

 

וככל שתעשה את זה יותר, עם הזמן, אתה גם תשים לב שפתאום הדרך שבה אתה מדבר עם אנשים נהיית שונה, נהיית יותר כריזמטית. כי חלק מהדברים שאתה עושה, כשאתה מכריח את עצמך ללכת ולהתחיל עם בנות - זה למצוא נושאי שיחה, לעמוד עם ביטחון, לדבר עם הידיים... וכשמתרגלים את זה עוד ועוד זה נהיה כבר חלק ממך, זה נהיה אותנטי.

 

ואז פתאום אנשים מסביבך יתחילו להסתכל עליך ואשכרה להקשיב לך. אנשים יסתכלו לך בעיניים כשתדבר איתם. אנשים יתחילו לשאול אותך שאלות, יתעניינו בסיפורים שלך, יראו בך מישהו ששווה להקשיב לו.

 

אז מאיפה מתחילים?


1. הכל בהדרגה

באופן כללי הדבר הראשון זה לעבוד בהדרגה. חשוב שתבין שלא משנה מה אתה רוצה לעשות, כל דבר שאתה רוצה לעשות בחיים, זה לא בא בבום. יש איזשהו תהליך שאתה צריך לעשות כדי להגיע לשם.

 

ולכן, אם אנחנו מדברים על כל העניין הזה של חרדה חברתית, יש צעדים קטנים שאתה יכול לקחת כדי באמת להתגבר על זה, ואז הצעדים הקטנים האלה יצרו איזה מין כדור שלג שבסופו של דבר אתה כן תרגיש בנוח לבוא ולדבר עם בחורה או לתקשר עם אנשים.

 

אז לצורך העניין אתה יכול להתחיל בדבר הכי קטן שזה לשאול בחורה "מה השעה?" או לשאול בחורה כיוון מסוים. ובשלב הבא אתה יכול להחמיא לבחורה "היי, יש לך חולצה יפה / יש לך שמלה יפה" ואחרי זה אתה יכול לדבר עם בחורה דקה, ואז שתי דקות... ואז אתה בעצם בונה את עצמך משם.

 

ומאוד חשוב שתהיה בסדר עם ההדרגה הזאת, ולאו דווקא לחשוב שאתה צריך לעשות את הכל בבום. כי הרבה אנשים נכנסים לתחום הזה ויש להם ציפיות לא ריאליסטיות לגבי מה שהם רוצים לעשות ומי שהם יכולים להיות, ובפועל מה שקורה זה שהם פשוט מתאכזבים.

 

דווקא האנשים שלקחו צעדים קטנים לאורך זמן רב, הם יותר טובים עם נשים מאשר מישהו שבא לחודש דופק איזשהו ספרינט. כי זה לא ספרינט, זה מרתון, וחשוב שתבין את זה. וזה תקף, כמובן, גם לגבי כל מה שאתה רוצה לעשות ולהשיג בחיים.

 

 ודבר נוסף, חשוב שתבין שהתהליך לאו דווקא הולך להיות קל, והוא לאו דווקא הולך להיות קצר. אבל אם אתה תעבוד חכם, תשקיע, תהיה מחויב לתהליך ותתרגל בקביעות, אז אתה יכול להגיע לשם מהר יותר ובטוח שגם מיומן ושולט יותר.

 


2. מטפלים מוסמכים

עוד משהו שאתה יכול לעשות זה גם ללכת לאיזשהו מטפל. זה גם משהו שהוא מאוד מאוד חשוב. גם אנחנו עובדים עם מטפלים בחיי היומיום שלנו (כן, גם מאמני דייטינג עוברים איזשהו סוג של טיפול. כי היי, לכולנו יש את השיט שלנו שאנחנו צריכים לעבוד עליו, וזה סבבה).

 

וגם עם המטפל/ת אתה יכול לעבוד בהדרגה. פעם אחת אתם תעבדו על איזושהי אמונה מגבילה שיש לך, ופעם אחרת תעבדו על איזושהי חרדה. כי הדברים האלה נובעים מאיזשהו מקום, יש שם כנראה איזושהי טראומה.

 

3. שים לב לרגשות

הנקודה השלישית היא בעצם לשים לב למה אתה מרגיש בסיטואציות חברתיות כאלו או אחרות.

לצורך העניין, אם אתה רוצה לגשת לבחורה וישר אתה מרגיש שרמת המתח עולה, החזה מתחיל להיות סתום, אתה מתחיל להזיע, הכל נהיה קצת מסוחרר...

 

הדבר הראשון זה לשים לב לאותן התחושות. והדבר השני והחשוב זה לקבל אותן. כי ברגע שאתה מקבל את אותן תחושות, אין להן את אותו האפקט עליך, הן לא אוחזות בך. אתה יותר בשליטה.

 

וברגע שקודם כל אתה שם לב לדברים (והרבה אנשים לא שמים לב למה קורה איתם מבחינה תחושתית) כבר הגוף שלך מתחיל לעשות איזשהו תהליך של שינוי. כי התחושות האלה, הן נובעות מסיבה מסוימת - הגוף שלך מנסה להגן עליך בסופו של דבר.

 

אם אתה יכול לשים לב לתחושות האלה ולקבל אותן - אתה משדר לגוף שהכל סבבה, ואז התחושות האלה יכולות לעבור.

 

חשוב שתבין שטבע הרגשות זה בא וזה הולך, כמו עננים בשמיים. אבל מה שקורה, זה שאנחנו נאחזים במחשבות, ואנחנו מדובבים אותן, ואנחנו נותנים להן חיים. ואז המחשבות האלה שולטות בנו.

 

אבל אם אנחנו פשוט נשים לב אליהן (כמו מישהו שמסתכל על זה מהצד, מישהו שמתבונן על אותן המחשבות) ואנחנו לא נשפוט אותן, אז אנחנו נשים לב שהמחשבות פשוט הולכות. הן באות ואז הולכות, ואז באות ואז הולכות, ופתאום אנחנו נבין שאנחנו לא חייבים לעשות משהו כשמחשבה עולה, כי כשהמחשבה עולה אז זה יוצר גם איזשהו רגש, כי רגש נובע מהמחשבה.

 

וזה תמיד מתחיל מאיזשהו טריגר – למשל, איך לדבר איתה? ואז המחשבה הבאה זה "אבל מה אני אומר לה?" ואז זה יוצר איזושהי תחושה של חרדה. אבל אם אנחנו פשוט נשים לב לזה ונגיד לעצמנו "אוקיי, מה אני אומר לה? סבבה. אני מרגיש טוב, אוקיי." ופשוט נביא את עצמנו אל הבחורה ונדבר איתה אז אנחנו נשים לב שזה יהיה הרבה יותר קל.

 

וזה נכון גם לגבי כל דבר בסביבה שלך - אם אתה רוצה להשמיע את הקול שלך, בעבודה אתה רוצה לבקש איזושהי העלאה, אתה רוצה להביע את העמדה שלך לגבי משהו, פשוט תשים לב לתחושה שעולה ותקבל אותה.

 

זה אפילו נכון גם כשאתה רוצה לנהל שיחה קשה עם בן אדם. כי היי, אין מה לעשות, אנחנו בני אדם, לפעמים אנחנו צריכים לנהל שיחות שהן לא נעימות עם אנשים. אבל למי שיש חרדה חברתית קשה להשמיע את הקול שלו.

 

אז שים לב לתחושות האלה, ותחיה בשלום איתן. זה משהו שיכול לעשות שינוי ענקי בחיים שלך.



 

4. זה הכי מפחיד, אבל זה עובד

הדבר הרביעי שאתה יכול לעשות זה אשכרה להשמיע את הקול שלך.

נכון, לאנשים שסובלים מחרדה חברתית קצת (הרבה) קשה עם זה, וזה בדרך כלל משהו שהם סוחבים מגיל מאוד צעיר, אבל אחת מדרכי ההתמודדות הכי אפקטיביות היא ממש ללכת לעשות את מה שאתה הכי מפחד ממנו – פשוט ללכת ולדבר.

 

העניין הוא באמת נטו לתרגל עם עצמך לצאת מהאזור הזה של להיות מכונס בתוך עצמך. נגיד שאתה נמצא בארוחת ערב משפחתית – דבר! אתה צריך לקרוא מההגדה בסדר של פסח – תקרא! אל תעביר את זה. כי כשיש לנו חרדה חברתית אז הדבר הכי קל זה פשוט להיות מכונסים בעצמנו ולתת ל"אירוע" לקרות לידינו.

 

ובעצם, מה שאנחנו לא מבינים זה שאנחנו יוצרים לנו איזשהו הרגל של לא לתקשר. וברגע שאנחנו עושים את זה, ההרגל הזה פשוט נהיה חזק כל כך עד שזה נהיה הטבע שלנו. לכן, מאוד מאוד חשוב שתוציא את עצמך מהאזור הנוח הזה וקצת תתחיל לאתגר את עצמך.

  

וזה נכון גם לגבי נשים. קשה לך כרגע לבוא ולנהל שיחה ארוכה וזה מובן, אבל אל תקבל את המצב ותישאר שם. תעבוד בהדרגה על לצאת מזה. וכשתעבוד בהדרגה ולאט לאט תעשה את הצעדים הקטנים האלו זה יהפוך להיות גדול.

 

וגם לגבי שיחות שאתה רוצה לנהל עם חבר שלך. אם חבר שלך עשה משהו שלדעתך זה לא בסדר, אז תתחיל מלבוא ולהגיד לו "תשמע אחי, אני חושב שמה שעשית זה לא בסדר" או "תשמע אחי, מה שעשית גורם לי להרגיש לא נעים". הדברים הקטנים האלה, זה פשוט דרך מסוימת להביע את עצמך ולצאת מהאזור שבו אתה עם עצמך לבד, עם המחשבות שלך ועם מה שיש לך להגיד. וכך אתה למעשה מרגיל את עצמך פשוט להגיד את המילים שלך ולהגיד את האמת שלך ואת מה שאתה באמת רוצה לעשות.

 

כי אם אתה רוצה להיות גבר שמצליח עם נשים בחיים שלו אתה צריך להיות מסוגל, לצאת מהקונכייה שלך ולשים את עצמך בסיטואציה ש-וואלה יש מצב שאנשים ידחו את מה שיש לך להגיד וזה בסדר!

 


וכן, קיימת אלטרנטיבה. האלטרנטיבה היא לא לומר כלום, אבל זה מגוחך. עדיף לחיות חיים ממקום שבו אתה כנה עם האמת שלך, ואתה מוציא אותה החוצה, מאשר חיים שבהם אתה פשוט נמצא בחדר שלך, ומתחבא מאחורי איזשהו מסך, ומתחיל עם בחורות רק מהטינדר ויתר האפליקציות.

 

וזה לא שיש לנו בעיה עם האפליקציות האלה, אנחנו פשוט מאמינים שזה קצת הורס את התקשורת האנושית. ואם אתה חווה חרדה חברתית כזאת או אחרת או שזה פשוט קשה לך לתקשר עם אנשים אנחנו ממליצים לך למחוק את האפליקציות. אפילו תמחק את הפייסבוק, תמחק את האינסטגרם לתקופה, תתרגל את עצמך לתקשר עם אנשים פנים אל פנים.

 

 אז לסיכום, תתמקד בבן אדם שאתה רוצה להיות, ואל תיתן לתחושות שעוברות לך בגוף לנהל אותך. כל התחושות האלו – תשים אליהן לב ופשוט תקבל אותן, תן להן להיות ולעבור. ותבין שבתמונה הגדולה, אם אתה תיקח את הצעדים הקטנים האלה, אתה תהיה בסדר, זה באמת יעבור. תחושת הקושי וכל התסמינים האלו של הלחץ שאתה מרגיש בגוף יעברו. פשוט תשמור על התהליך.

  

ואם אתה רוצה לגשת לבחורה, ואתה מרגיש על הפנים, עבר עליך יום מזעזע - תבוא מהמקום הזה. אתה לא חייב להיות מושלם. אם אתה מרגיש שמח, תהיה שמח. אם אתה מרגיש באמצע, זה בסדר. וגם מה שאתה לא מרגיש זה בסדר. בחורה לא רוצה גבר מושלם, זה לא מעניין אותה. היא רוצה גבר שהוא סבבה עם מי שהוא כרגע, והוא יודע איך להזיז ולקדם את העניינים למקום רומנטי כזה או אחר.

 

אבל אם אתה מרגיש שאתה לא מסוגל לצאת לבדך מאזור הנוחות והתרגול לבד קצת גדול עליך, והיית רוצה ליווי והדרכה אחד על אחד עם מאמן שלנו, שעבר דרך דומה, שיצא איתך ויעזור לך לפתח את הגישה ואת הביטחון לגשת לנשים שמוצאות חן בעיניך – אנחנו מזמינים אותך להשאיר פרטים לשיחת ייעוץ בחינם לגמרי.


בשיחה הזאת אנחנו נבין בעזרת היועצים המיומנים שלנו בדיוק איפה אתה נמצא מבחינת חיי הדייטינג שלך וההשפעה של החרדה החברתית עליהם, ואיך אנחנו והמומחים שלנו נוכל לעזור לך כדי לקחת שליטה מלאה עליהם.

 

 

464 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page